09.07.2022
Sel aastal avanes võimalus osaleda Anna Lutteri (@lutteranna) korraldatud hea vaibiga ägedal festivalil. Jagasin lava kuue teise õpetajaga ning andsime midagi vägevat rahvale edasi!
Mina rääkisin distsipliinist ja tähelepanu hoidmisest rühmas. Kui vaadata rühma siis reaalsus on see, et 1 vs 24. Selleks, et 24 lapse juures toimuks areng peab olema paigas see, et nad kõik austaksid ja tegutseksid täiskasvanu öeldu järgi. Kujutame ette, et oleme sattunud ettevõttesse. Juht ja töötajad. Ettevõte tahab jõuda turu parimaks, kuid kõik töötajad ilmuvad tööle eri mure ja tujuga. Juht mõistab ja laseb neid päevast päeva teha seda, mida nad sellel päeval soovivad. Kas see ettevõte jõuab kunagi kuhugi?
Mis annab lapsele reeglitest kinni pidamine? Ta teab, et on asju mida on vaja teha isegi kui sul ei ole tuju seda teha. Näiteks mina õhtuti kodus ei taha üldse nõusid panna masinasse või tolmuimejaga põrandaid puhastada. Selle tagajärg on see, et nõude kuhi kasvab või põrand läheb aina mustemaks. Siinkohal oleksin ma õnnelik, kui oleks sisse harjunud harjumus teha see ära kohe mitte siis kui juba ei ole ruumi nõusid kuhugi panna.
Esimene õppeaasta lähebki sellele, et laps saaks aru, mis reeglid on rühmas ja peaks nendest kinni. Kui esimene pool aasta läheb edukalt siis laps kuulab täiskasvanud inimese juhiseid. Liigub õues käest kinni enam-vähem ilusti õpetaja järgi rivis. Oskab käituda viisakalt liikudes lasteaia koridorides või väljas pool lasteaia hoovi. Õppetegevustel on huvitatud õpetaja tegevustest ja on kaasa haaratud sellest.
Tähelepanu hoidmisega peab õpetaja suurt vaeva nägema. Mida väiksem on laps seda rohkem on täiskasvanud inimene klouni rollis. Mulle meeldib öelda, et “oled tsirkuse artist”. Sa kasutad maksimaalselt ära enda häält, emotsioone ja žeste. Nendega mängimine köidab lapse tähelepanu ja haarab ta kaasa. Kui õpetaja ise naudib ja on täiega asjas sees, ei ole ka suuri probleeme lapse tähelepanu hoidmisega. Siinkohal on muidugi erandeid (erivajadusega laps, eriline laps).
Alati ei piisa õpetaja keksimisest ja lõpuks siiski lapsed väsivad. Selleks peab olema tagataskus mingi laulumäng, mida koos teha.
Minu soovitus on siin: Video
Lisaks minule esinesid õpetajad koolidest. Nendega saad tutvuda instagramis:
Keemia õpetaja ja võlur @opetajajoana
Õpetaja amet ja visualiseerimine @opetaja_talvi
Algklasside õpetaja elu @esimene_opetaja
Motivatsiooni boosterid @haridusbooster
Klassiõpetaja ja muukeelsete laste õppe toetaja@kula.ops
Alustava õpetaja elu @opetaja.katrin